전화 및 상담예약 : 1588-7655

Free board 자유게시판

예약/상담 > 자유게시판

آیا Robotaxis متعلق به ناوگان Waymos یا استخدام خصوصی Teslas خواهد بود…

페이지 정보

Fred 작성일24-09-24 00:23

본문

رباتاکسی طراحی شده سفارشی آمازون/زوکس برای یک ناوگان و نه یک ماشین شخصی طراحی شده است
کاربر Reddit Lakailb87 یکی از بحث‌های بزرگ در مورد آینده خودروهای روبو، بر سر مسائل اقتصادی، به‌ویژه بحث‌های روباتاکسی است. محبوب‌ترین مدل دارای شرکت‌هایی مانند Waymo، Cruise یا Zoox است که ربات‌اکسی‌های اختصاصی می‌سازند، که آنها در ناوگان برای ارائه خدمات حمل‌ونقل، فروخته شده با مایل، سواری، ساعت یا اشتراک ماهانه یا از طریق فروشندگانی مانند Uber، فعالیت می‌کنند.
مدل‌های دیگر شامل یک شرکت خودروسازی است که یک ربات‌اکسی می‌سازد که به افراد می‌فروشد (همانطور که شرکت‌های خودروسازی همیشه این کار را انجام می‌دادند) و آنها از آنها به عنوان خودروهای شخصی استفاده می‌کنند، اما همچنین آنها را برای ارائه خدمات روباتاکسی در صورت عدم استفاده از آنها استخدام می‌کنند. آنها ممکن است آنها را دوباره به OEM ماشین یا مانند بالا به یک شرکت خدمات تاکسی مانند Uber یا Lyft استخدام کنند. تسلا در مورد چندین طرح صحبت کرده است، از جمله اجازه دادن به مالکان تسلا برای اجاره خودروهای خود در «شبکه تسلا»، تبدیل تسلاهای غیر اجاره به روباتاکسی، یا ساخت یک رباتاکسی سفارشی که ممکن است مشابه سایر شرکت‌ها کار کنند. تسلا قرار بود در ماه آگوست نمونه های اولیه چنین خودرویی را به نمایش بگذارد، اما این کار را به تاخیر انداخته است. آنها هنوز چندین سال با استقرار رباتاکسی فاصله دارند، اما ارزش ارزیابی برنامه های مختلف آنها را دارد.
این پیچیده و نامشخص است که کدام رویکرد اقتصادی ترین منطق را دارد و کدام (در صورت وجود) برنده خواهد شد. برای اینکه هر کسی برنده شود، سواری‌ها باید بسیار ارزان‌تر از قیمت‌های معمولی Uber امروزی (2 تا 3 دلار در مایل) باشند، زیرا می‌دانیم که قیمت کسب‌وکاری خوب است، اما تغییری در جهان ایجاد نمی‌کند.
در جای دیگر، می توانید تجزیه و تحلیل من را در مورد هزینه های مربوط به اجرای ناوگان روباتاکسی بیابید. اعداد نهایی این هنوز ناشناخته است—هزینه های امروزی گاهی بسیار بیشتر است و پیش بینی برخی از هزینه های عملیاتی دشوار است. به هر حال، هزی ناوگان تجاری همه صرفه‌جویی‌های مقیاس را به دست می‌آورند. آنها همچنین (طبق برنامه های Zoox) می توانند طرح های رباتاکسی بسیار سفارشی باشند که کمتر به عنوان خودروهای شخصی مناسب هستند. مالکان خصوصی، با این حال، می‌توانند خودرویی را که از آن به عنوان خودروی شخصی خود استفاده می‌کنند (حتی بهتر، ماشین دوم) ببرند و بنابراین هزینه‌ها را بین استفاده خصوصی و استفاده از تاکسی خود تقسیم کنند. مالکان خصوصی نیز خود را گول می‌زنند (همانطور که رانندگان اوبر انجام می‌دهند) تا هزینه استهلاک هر دو نوع رانندگی را نادیده بگیرند - اوبر تا حدودی از این خطا استفاده می‌کند.
بارهای زیادی برای اجازه دادن به ماشین شما وجود دارد که خودش را اجاره کند. در دسترس شما نیست (اگرچه معمولاً برای سفرها در آن دوره قراردادی با رباتاکسی جایگزین به شما داده می شود.) باید آن را تمیز نگه دارید و در حد استاندارد بالاتری نگهداری کنید (اما خیلی ها مایلند قبلاً این کار را انجام دهند.) می توانید وسایل خود را در آن نگه دارید، اگرچه ممکن است یک جعبه قفل ساده در صندوق عقب داشته باشید.
تاکسی ها در فاصله چند کیلومتری فرسوده می شوند، مگر اینکه به راحتی استفاده شوند. ماشین‌های شخصی با تعادل مایل‌ها و سال‌ها فرسوده می‌شوند. این بدان معناست که تا زمانی که ماشین خود را به میزان اندک اجاره نکنید، اقتصاد آنقدرها متفاوت نیست. ماشین شما طی 5 تا 10 سال فرسوده می شود، اما برای جبران آن درآمد کسب خواهید کرد. ممکن است برخی از صاحبان آن را دوست داشته باشند. برای استفاده بهینه از خودروی خود به عنوان تاکسی، می‌خواهید آن را در زمان‌های اوج تقاضا کرایه کنید، که اگر می‌خواهید با خودرو نیز رفت و آمد کنید، مشکلی است. ناوگان اختصاصی تمام تجارت را در دوره‌های با تقاضای پایین‌تر در اختیار خواهند گرفت، زیرا کار دیگری برای انجام دادن ندارند، اگرچه کف قیمتی خواهند داشت.
اگر اقتصاد هر مایل مشابه باشد، ناوگان به دلیل صرفه‌جویی در مقیاس برنده می‌شوند، اگرچه مالک خصوصی ممکن است هزینه‌های نیروی کار شخصی (تمیز کردن و غیره) را «رایگان» بداند.
هر دو نوع خودرو همچنان به خدمات مرکزی نیاز دارند که نقشه‌ها، نرم‌افزارها و گواهی‌های قانونی را حفظ کند، با مقامات محلی ارتباط برقرار کند و کمک‌های اضطراری و از راه دور ارائه دهد. بعید است که مالکان خصوصی آن را ارائه دهند. حتی اگر از طریق شرکتی مانند اوبر انجام شود، باید با توسعه دهنده اصلی مشارکت داشته باشد. مالکان خصوصی نیازی به نگهداری انبار ندارند و معمولاً دارای یک فضای پارکینگ اختصاصی هستند و شارژ/سوخت‌گیری را انجام می‌دهند.
مالکان خصوصی همچنین می توانند طرح اصلی رباتاکسی تسلا را اجرا کنند، یعنی از خودرو به عنوان وسیله نقلیه شخصی برای 3-4 سال استفاده کنند و تنها پس از آن آن را در سرویس تاکسی قرار دهند (شاید به عنوان ماشین دوم). ماشین، تاکسی سوارها اهمیتی نمی دهند که یک تاکسی 3-5 ساله باشد اگر تمیز و به خوبی نگهداری شود. ربات‌اکسی‌های جدید Waymo و غیره برای مسافران خود تلف می‌شوند و بنابراین استهلاک می‌تواند به کسی برسد که به آن اهمیت می‌دهد.
جدولی که مزایا و معایب روش های مختلف مالکیت را برای رباتاکسی نشان می دهد
براد تمپلتون امروز، راننده اوبر بودن 2/3 کار برای کسب درآمد است و 1/3 سرمایه گذاری روی یک وسیله نقلیه و کسب درآمد از استخدام آن است. راه اندازی AirBNB یا روباتاکسی بسیار بیشتر از نیروی کار سرمایه داری است، اگرچه هزینه نظافت (که توسط کارکنان برای یک ناوگان و توسط مالک و گاهی کارکنان برای یک ماشین شخصی انجام می شود) ممکن است آن را تغییر دهد. در حالی که میلیون‌ها نفر آماده کار به عنوان راننده اوبر هستند، تعداد کمتری برای سرمایه‌داری آماده هستند، بنابراین پیش‌بینی آن دشوار است.
با این حال، این روزها، وقتی به جایگاه‌های AirBnB و Getaround نگاه می‌کنم، گمان می‌کنم که روباتاکسی‌های اختصاصی که به ندرت به عنوان خودروهای شخصی کار می‌کنند، رایج‌ترین وسایل سواری باشند. خودروهای شخصی در زمان‌های اوج مصرف و افزایش قیمت‌ها استفاده می‌شوند. مالکان ممکن است در واقع خودروهای خود را طوری برنامه‌ریزی کنند که بگویند: "فقط در صورتی کار می‌کند که بتوانید بیش از 1 دلار در هر مایل دریافت کنید." برای ناوگان، استخدام این خودروها منطقی است، ارزان‌تر از نگهداری ناوگانی به اندازه کافی بزرگ برای مدیریت قله‌های بالاست. اگرچه یک ناوگان بزرگ ارزان‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد، اما کندتر فرسوده می‌شود و همه وسایل نقلیه استفاده یکسانی دارند.
بازیکنان قرار است هر دو مدل را امتحان کنند. خوب، ساخت یک روبوکار مصرفی کار بسیار دشوارتر از ساخت رباتاکسی است، به طوری که بعداً می آید، اما می آید و این رقابت شروع می شود.
من را در توییتر یا لینکدین دنبال کنید. وب سایت من را بررسی کنید. Brad TempletonFollowingمن ClariNet را تأسیس کردم، اولین تجارت مبتنی بر اینترنت در جهان، رئیس بازنشسته بنیاد Physics Frontier و عضو موسسه Prevision هستم. علاقه فعلی من وسایل نقلیه خودران و روبات ها است. من در سال‌های اولیه فعالیت در تیم خودروی Google کار می‌کردم و مشاور و/یا سرمایه‌گذار برای OEM‌های خودرو و بسیاری از استارت‌آپ‌های برتر در خودروهای روب، حسگرها، ربات‌های تحویل‌دهنده و حتی برخی از خودروهای پرنده هستم. به علاوه AR/VR و نرم افزار. من در حال تأسیس دانشکده و کرسی محاسباتی برای دانشگاه Uniqueness هستم و در مورد فناوری خودروهای رباتیک در سراسر جهان می نویسم، مشورت می کنم و صحبت می کنم.">

* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها

Should you cherished this informative article and also you would want to receive more details with regards to اخبار خودرو داخلی بدون قرعه کشی generously stop by our web site.

댓글목록

등록된 댓글이 없습니다.


Warning: Unknown: write failed: Disk quota exceeded (122) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/home2/hosting_users/cseeing/www/data/session) in Unknown on line 0